Dit is God die in de spiegel kijkt - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Nathalie - WaarBenJij.nu Dit is God die in de spiegel kijkt - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Nathalie - WaarBenJij.nu

Dit is God die in de spiegel kijkt

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

20 Januari 2013 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Foz do Iguaçu, Brazilië - Felle zon, 33 graden

Bom dia!

We hebben een rustdag vandaag. Ik zit op de veranda voor ons hotelletje. Eke ligt op een meter afstand in de hangmat. In de schaduw is het prima vertoeven. De zon is volop aan het schijnen en dat maakt het leven toch een stuk aangenamer. De vrieskou in Nederland en de mogelijk op handen zijnde elfstedentocht is surrealistisch, wanneer we ons hier voor de zoveelste keer insmeren met zonnebrand. Met moeite onderdruk ik een lach. :-) Sorry, Nederland... toch niet gelukt! De belangrijkste taak voor vandaag: kijken hoe de was droogt. En even wat foto's op facebook zetten, dat ook. Heerlijk! Dat reizen is soms net vakantie!

Vier dagen geleden hebben we de bus van Curitiba naar Foz do Iguaçu genomen. Dit was weer een busreis van tien uur, maar de bussen hier zijn luxe en dat maakt dat lang reizen absoluut geen straf is. We zijn naar Foz gekomen om de watervallen te bekijken, maar ook omdat Foz op het drielandenpunt ligt met Paraguay en Argentinië. De Iguaçu watervallen zijn onbeschrijfelijk. Letterlijk onbeschrijfelijk. Terwijl we het nationale park bezochten, heb ik continu gezocht naar woorden die van toepassing waren. Ik vond ze niet. De watervallen vormen de grens tussen Brazilië en Argentinië. Eergisteren hebben we de watervallen vanuit Brazilië bekeken, gisteren vanuit Argentinië. Toen ik daar aan het einde van de dag een gedicht las over de watervallen, vond ik daarin de bevestiging. In het gedicht stond: "Probeer niet om het in woorden uit te drukken, aanschouw de kracht, voel de emotie. Dit is het beeld wat ontstaat, wanneer God in de spiegel kijkt." Nu ben ik totaal niet gelovig, maar hierin kan ik ze volledig volgen. Foto's en filmpjes zal ik op facebook zetten, maar besef dat het slechts een minuscuul deeltje van het geheel is.

Morgen gaan we een dagje naar Paraguay. Op de grens met Brazilië staat een mega stuwdam. Alleen de stuwdam in China is groter. Hier wordt 90% van de elektriciteit van Paraguay en 25% van alle benodigde elektriciteit van Brazilië geproduceerd. Alles is hier groot!! Tevens gaan we proberen om voor mij een nieuw fototoestel te kopen. Dat schijnt in Paraguay goed en goedkoop te kunnen. De mijne is gisteren helaas overleden. Blijkbaar kunnen camera's niet zo goed tegen water... Gelukkig maar dat ik de foto's met regelmaat backup op de iPad.

Vanochtend hebben we een ticket gekocht voor de nachtbus van a.s. dinsdag naar Buenos Aires, Argentinië. Dit wordt een busreis van 19 uur, de langste tot nog toe. Nu ik er zo over nadenk, is dit onze laatste dag in Brazilië. Komt goed uit: volgens mij is de was droog.

Tot de volgende keer, tchau!

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

  • 20 Januari 2013 - 20:55

    Liliane:

    Geweldig onbegrijpbaar dat het aan de andere kant zulk lekker weer is. Het begon vandaag weer te sneeuwen ik wil zo graag met jullie ruilen. Voorlopig hier nog sneeuw jakkie maar jullie een prettige reis verder Lil


  • 21 Januari 2013 - 11:33

    Edmee:

    Prachtig!
    ben wel een beejte jaloers. Geniet er van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 83024

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: