Aan het einde van de wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Nathalie - WaarBenJij.nu Aan het einde van de wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Nathalie - WaarBenJij.nu

Aan het einde van de wereld

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Januari 2013 | Argentinië, Ushuaia

Ushuaia, Argentinië - Blauw met wolkjes, 10 graden

Buenos dias!

Ik weet het. Ook dit hoort erbij. Buiten is het mooi weer, de omgeving is schitterend, Eke is aan het duiken en ik lig in bed voorzichtig wat crackertjes te eten. Alweer. Grrrrr....

We zijn in Ushuaia, Tierra del Fuego (Vuurland), 3.200 km ten zuiden van Buenos Aires. Met het vliegtuig maar 3 uur vliegen, maar wat een verschil ten opzichte van Buenos Aires. Onze kamer in het B&B heeft geen airco meer en zelfs geen ventilator. Er is een gaskachel en deze staat aan. Op bed liggen dekens. We hebben onze rugzakken omgekeerd en al onze warme kleding te voorschijn gehaald. Wanneer ik uit het raam kijk, zie ik lage bergen met plekken sneeuw erop. Dit zijn de uitlopers van het machtige Andesgebergte. Het volgen van de Andes gaat onze verdere route zijn, helemaal tot in Colombia. De komende maanden zullen we geen tropische temperaturen tegen komen.

Ushuaia is het meest zuidelijke stadje ter wereld en noemt zich "del Fin del Mundo" (het einde van de wereld). Van hieruit vertrekken de boten en cruiseschepen naar Antarctica, wat hier ongeveer twee dagen varen vandaan ligt. Natuurlijk hebben we gekeken of er lastminute mogelijkheden zijn die binnen ons budget vallen (lees: niet té ver erbuiten), maar die hebben we nog niet gevonden. Er lopen nog wat lijntjes...

In de tussentijd bekijken we het gebied hier. Ik geniet nu al van de bergen, al zijn ze nog maar laag. Gisteren voelde ik me uitstekend en hebben we een wandeling gemaakt naar de lokale gletsjer. Deze gletsjer was niet echt indrukwekkend, maar het uitzicht was dat wel. Dit was onze eerste wandeling met een stevige klim. Een goede oefening voor alle wandelingen in de Andes die nog komen gaan. (Notitie voor mezelf: Eke straks even vragen naar zijn spierpijn) Morgen gaan we naar het Nationale Park van Tierra del Fuego, tenminste als ik weer op de been ben.

De laatste dagen in BA hebben we de toeristische wijken van San Telma en La Boca (van de voetbalclub Boca Juniors en Maradonna) bezocht. Foto's staan inmiddels al op facebook. 's Avonds zijn we nog op zoek geweest naar pre-carnavalsfestiviteiten, maar die hebben we niet gevonden. Wat we wel vonden - en wat ik schokkend vond - waren vele portieken die zich 's avonds vullen met complete gezinnetjes om daar de nacht door te brengen. Hier waren ook veel kinderen bij. Overdag gaan ze op in de mensenmassa en vallen ze niet op. 's Avonds zijn zij degene die op straat achterblijven. Mijn zin uit mijn vorige blog moet ik bijstellen. Dat je je in BA in een rijk, welvarend land waant, geldt alleen voor overdag.

Hasta la proxima!

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

  • 31 Januari 2013 - 22:19

    Mandy:

    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt meis, dit zuigt natuurlijk! En hopelijk kunnen jullie de tocht maken, zou echt super zijn!
    Beterschap! X Mandy

  • 01 Februari 2013 - 10:52

    Leo :

    Hallo Nathalie en Eke,
    Uit een koud en bewolkt Nederland de hartelijke groeten. Mijn collega's en ik lezen jullie verslagen zo nu en dan en zijn erg verrast door de gezellige schrijfstijl. Hierdoor bljven we de berichten lezen en ons verbazen hoe jullie het maken. Heb nog veel plezier en blijf voorzichtig. Groetjes van de UZ collega's.Leo

  • 01 Februari 2013 - 21:43

    Gerjanneke:

    Balen zeg! Ziek in je vakantie. Zorg dat je snel weer op de been bent. En zou super zijn als jullie cruise gaat lukken.

  • 06 Februari 2013 - 10:51

    Anouk (UZ):

    Hoi Eke en Nathalie,

    Wat een heerlijke verhalen om te lezen!! Echt een avontuur!
    Krijg enorm de reiskriebels als ik het zo lees.... Wat een gevoel van vrijheid! Heerlijk!
    Geniet!
    Waar kan ik de foto's vinden?
    Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Ushuaia

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 83051

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: