Money ain't everything (of toch wel...) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie - WaarBenJij.nu Money ain't everything (of toch wel...) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Money ain't everything (of toch wel...)

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Maart 2003 | Nederland, Amsterdam

29 maart 2003 - Amsterdam, the Netherlands

Eind goed, al goed!

En daar sta je dan: nog twee volle dagen te gaan en wetende dat je nog minimaal een nacht en twee busritjes moet betalen om zaterdag ochtend je vliegtuig te kunnen halen - geen pinautomaat in heel Cyprus wil zijn geld aan je afstaan. Je hebt nog 96 cent en eigelijk ook wel al honger. Ontzettend dankbaar ben ik die vreemdeling die mij zomaar 5o Euro leende. Hij heeft in de laatste paar dagen mijn vakantie gered.

Ik ben weer thuis. Hoe mijn vakantie was? Leerzaam. Cyprus als eiland viel wat tegen. Er zijn in zuid Europa vele mooiere bestemmingen dan Cyprus. Maar of daar net zo'n warme en hulpvaardige mensen wonen?

De hele week heeft het thema 'oorlog' mijn vakantie gedomineerd. Natuurlijk wordt Irak op dit moment gebombardeerd en heeft iedereen daar sterke gevoelens over. Cyprus is zelf voor een deel bezet door de Turken en heb ik veel gesproken met vluchtelingen uit Syrie en Libanon. Ik heb gehoord over hoe het is om meer in schuilkelders te moeten leven dan boven de grond, over hoe weinig je hoeft te doen om te moeten vluchten voor je leven, over hoe vervelend het ervaren wordt als je vraagt waar iemand vandaan komt, over hoe om te gaan met de onzekerheid of je wel of niet mag blijven... En dat het niet uitmaakt aan welke kant je staat: 'they are all human'.

Maandag weer gewoon aan het werk...

Gr. Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 83131

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: