Relaxen in de achtertuin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu Relaxen in de achtertuin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Relaxen in de achtertuin

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

13 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Whanarua Bay, New Zealand - bewolkt (!!!), 21 graden.

Kia Ora!

Het grote verschil met de andere e-mails is dat ik deze keer niks te melden heb. Ik heb een weekje vakantie genomen en mezelf uit de problemen gehouden. Als je het druk hebt, kun je hier dus stoppen met lezen.

Mijn plan was om vanuit Tauranga vrij snel door te rijden naar het meest oostelijke punt van New Zealand, de East Cape. Dat plan is mislukt. Weer terug in Whakatane heb ik (voor de derde keer) ingecheckt in Lloyds Lodge. Een week later was ik daar nog steeds. Dit hostel is en blijft mijn favoriet. Met een keuken, een woonkamer, badkamer, slaapkamers en een tuin, komt dit zo dicht bij een thuis als maar kan op reis. De eigenaren zijn geweldig. Na een warm welkom van hen, heb je het gevoel deel te zijn van de familie die woont in Lloyds Lodge. Hier had ik even behoefte aan.

Drie weken geleden heb ik mijn laatste anti-malaria tablet geslikt en tegelijkertijd een vreugde dansje gedaan. Geen bijwerkingen meer, dacht ik... Helaas... In de afgelopen maanden is mijn lichaam afhankelijk geworden van de wekelijkse dosis. Nu heb ik meer hoofdpijn en voel me meer moe dan dat ik me voelde terwijl ik die rotdingen slikte. Een extra reden om met een boek in de tuin te gaan zitten en niet meer van de plaats af te komen.

Heb ik dan echt helemaal niks gedaan? Toch wel! Ik heb mijn visa verlengd en mijn vliegtickets gewijzigd. Ik blijf één maand langer in New Zealand en vlieg op 2 juni naar Australia.

Ook heb ik mijn Italiaan laten maken. Hare (de eigenaar van Lloyds Lodge) heeft zijn vriend overgehaald om wat laswerk te verrichten tegen betaling van één krat bier!!!!

Verder heb ik een poging gedaan om met dolfijnen te zwemmen. Iedereen die terug kwam was in extase over de enorme grootte van de groep dolfijnen. Per dag varieerde dat van 400 tot wel 1000 dolfijnen. Dankzij de digitale revolutie heb ik foto- en filmbewijs hiervan gezien. Dat wilde ik ook, maar helaas hadden de dolfijnen net een andere afspraak gepland voor die dag. Ik zag er nul. Gelukkig kreeg ik het geld terug.

Vanochtend heb ik me met veel moeite los gemaakt van Lloyds Lodge. Ik ben nu beland in Whanarua Bay. Whanarua Bay is echt niets meer dan drie huizen en een schapenstal. Ik heb zojuist eieren en melk gekocht in de plaatselijke bar. Internet bestaat hier nog niet. Wanneer ik over een paar dagen weer terug ben in de bewoonde wereld , zal ik deze mail uittypen.

Was gemaild,

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 83101

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: