Verdwaald op de vulkaan - Reisverslag uit Egmont Village, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu Verdwaald op de vulkaan - Reisverslag uit Egmont Village, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Verdwaald op de vulkaan

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Egmont Village

Egmont Village, New Zealand - zware buien, 24 graden

Kia Ora!

In drie dagen tijd heb ik twee vulkanen beklommen. Nee, niet met de auto. Te voet. Voor de derde keer heb ik de Tongariro Crossing gelopen. Dit is een 8 uur lange hike door en tussen vulkanen. Ik kan maar geen genoeg krijgen van 'Mount Doom' en 'the land of Mordor' (Lord of the Rings). Twee dagen daarna vond ik mijzelf opweg naar de top van Mt Taranaki. We hadden hem bijna niet gevonden. Het was zo mistig dat we verdwaalden in de krater. In de mist, sneeuw en kou en waren we al meer dan zes uur onderweg. Ik moet toegeven dat ik deze klim en de omstandigheden onderschat heb. We hebben uiteindelijk meer dan tien uur gelopen, geklauterd en gegleden door het rulle vulkanische as. Maar we hebben het gehaald. We stonden op de top!!! 2518 meter. Op dit moment - een paar dagen later - loop ik weer bijna normaal.

Dat wespen bizarre beestjes zijn, merkte ik twee dagen eerder in het hostel in Turangi. Ze sterven allemaal op precies hetzelfde moment. Op de dag van de Tongariro Crossing liep ik heel vroeg in de ochtend de woonkamer in. De verrassing daar was niet fijn. Minstens 60 losvliegende wespen kriskras door de woonkamer. Achteruit de woonkamer uit en de deur heel erg dicht gemaakt. Eventjes in paniek want ik dacht dat er eentje in mijn haar vastzat. Loos alarm. Toen we een half uur later gingen kijken vloog er geen een meer. Ze kropen allemaal over de bank en over de vloer. Twee uur na de ontdekking waren ze - zonder uitzondering - allemaal dood. Dit snap ik niet. Is dit iets natuurlijks? Misschien zijn ze zich doodgeschrokken van mijn gegil...

Opnieuw gegil, maar nu een heel ander soort: IK GA NAAR R.E.M.!!! Uitleg voor mijn ouders: dit is een band... Zaterdag avond sta ik vooraan! “…If you believe, they put a man on the moon, man on the moon...” Wordt vervolgd...

Heb een paar vrolijke paasdagen!!

Tot mails,
Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Egmont Village

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 83132

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: