Regen en het Zuider Eiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu Regen en het Zuider Eiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Regen en het Zuider Eiland

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Picton

Picton, New Zealand - Buien, 15 graden

Kia Ora!

Het regent, het is droog, het regent weer, het regent harder en het is koud. Het weer is compleet omgeslagen en de zuidelijke wind brengt koude temperaturen van Antarctica. Brrr. Wat nou 4 seizoenen in één dag? Can I have the summer back, please??!

Het REM concert was geweldig! En aangezien het buiten was, was het ook erg nat, maar dat gaf niks. Met mijn beetje festival ervaring, wist ik hoe geweldig een groot stuk plastic kan zijn in zulke omstandigheden. Nadat twee bands het voorprogramma vulden, heeft REM twee en een half uur gespeeld. Hun optreden was perfect: een goede mix van oude en nieuwe nummers. Alle nummers die ik mee kan blèren, hebben ze gespeeld. Tussen het podium en het publiek was een grote vijver. Deze vulde zich erg snel met fans die toch al nat waren. De sfeer tijdens het voorprogramma was een beetje vijandig. Waarom gaat iedereen zitten tijdens een concert!!? Gelukkig veranderde dat allemaal toen REM opkwam en ik heb een top avond gehad.

We (mijn Italiaan en ik) zijn aangekomen op het Zuider Eiland. Zelfde land, zelfde taal en zelfde valuta, maar toch weer een mijlpaal in mijn reis. Weer een maand dichter bij huis. Kan iemand de tijd stil zetten?

De overtocht naar het Zuider Eiland gisteren was bijna niet doorgegaan. De zee was te ruw en mijn boot werd gecancelled. Ik had de optie om nog een nacht in het vijfsterren hostel in Plimmerton te blijven, maar ik koos ervoor om de eerst volgende boot te nemen. Nou weet ik weer waarom in boottochten in ruw weer niet leuk vind...

De weersvooruitzichten voor de komende dagen zijn redelijk. Voor de zekerheid heb ik toch nog maar wat extra plastic ingepakt. Ik ben naar New Zealand teruggekomen om te lopen en het weer gaat me niet tegenhouden! Vanaf morgen loop ik de Queen Charlotte Track in de Marlborough Sounds. Dat is 71 km verdeeld over 4 dagen langs de baaien en inhammen van dit National Park. De tocht is voorzien van relatieve luxe: mijn bagage wordt vervoerd per watertaxi (en blijft dus droog!) en 's nachts kan ik warm douchen in hostels langs de route.

Tot mails!
Nathalie.


*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 83101

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: