Terug op de linker weghelft - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Nathalie - WaarBenJij.nu Terug op de linker weghelft - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Nathalie - WaarBenJij.nu

Terug op de linker weghelft

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

21 November 2007 | Australië, Exmouth

Exmouth, Australia - één verdwaalde wolk, 41 graden

**** English version below ****

G'day Mate!

Australië boven water is mooi, maar echt afwisselend is het landschap niet. Honderden kilometers met lage begroeiing en af en toe springt er een kangaroe de weg over. Ik heb een auto gehuurd en ben naar het Cape Range National Park gereden. Net nu ik me redelijk comfortabel voel tussen de haaien en de zeeslangen is er een wind op komen zetten en blijven de boten in de haven.
Behalve duiken is er niks - maar dan ook ècht niks - te beleven in Exmouth. En dus bevind ik me, na een paar jaar van afwezigheid, weer terug op de linkerhelft van de weg. No worries, mate!

Ze moeten nogal wat vertrouwen in me hebben gehad, want de auto die ik meegekregen heb is een zwarte 4W-Drive Nissan X-Trail. Niet dat ik van plan ben om 4WD te gaan rijden; ik zou mezelf alleen maar in de nesten werken. Ik kan me nog te goed herinneren hoe lastig het is om weer op de weg te geraken, wanneer ik er naast ben beland (of misschien is dit wel de reden waarom ik een 4WD meegekregen heb).

Mijn plan was om bij een kloof een lange wandeling te gaan maken, maar ik heb besloten om hier vanaf te zien. Het gaat weer een hete dag worden en ik heb geen idee wie anders vandaag nog ditzelfde pad gaat lopen. Stel dat ik uitglijd of door een slang gebeten word...
Bij de tweede kloof heb ik meer geluk. Hier tref ik Dirk (Duitser) die met dezelfde overweging worstelt. Wat niet verstandig is voor één individu, kan wel als duo, en dus lopen we de track samen.

Het is nog steeds bloedheet, maar met de airco aan of in het zwembad valt het prima uit te houden. De miljarden vliegen vormen wel een uitdaging. Alhoewel een vliegennet geen overbodige luxe is, blijft het op de lachspieren werken om iemand op het strand te zien gekleed in bikini en vliegennet. Op de boot is het heerlijk en ik ga nog zeker twee dagen duiken. Hopelijk ontvang ik mijn rubberen sluiting op tijd, zodat ik onderwater foto's en filmpjes maken kan. Zondag ochtend begint de reis terug naar Perth. Hier heb ik nog een paar dagen voordat ik terug vlieg naar het ijskoude Nederland.

Over een uur moet ik de auto weer inleveren en hiervoor ben ik wat nerveus. De linkerkant van de auto (passagierskant) zit namelijk van voor tot achter onder de horizontale krassen. Ik heb de auto vanochtend niet goed geïnspecteerd en de krassen staan niet vermeld op het verhuurformulier. Ik weet wel dat ik één (of twee) maal te dicht langs een struik gereden ben, maar dat kan nooit de oorzaak zijn van zoveel en zulke lange krassen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga zeggen; ik zie wel.

Tot mails!

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

G'day Mate!

Above the surface, Australia is beautiful but lacks variation in landshape. Hundreds of kilometres of shrubs and occasionally a kangaroo crosses the road. I hired a car for the day and have driven into Cape Range National Park. Just now I feel more relaxed with the sharks and seasnakes, the wind has picked up and boats don't leave the harbour.
Except for diving there is nothing, really NO-thing, else to do in Exmount. And so I find myself, after a couple years of absense, back on the lefthand side of the road. No worries, mate!

They must have had a lot of confidence in my lefthandside driving skills, because the car they gave me is a black 4WD Nissan X-Trail. Not that I had any plans of going off road; I'd just get myself into trouble. I remember too well how I got did get 'off-(the)road' and how much effort it took to get back on it (this might be the reason why they gave me a 4WD, though).

The original plan was to do some hiking at the first canyon, but I decided not to go through with it. It going to be another hot day and I'm not sure is anyone else will walk the same trail today. What'll happen if I tremble or get bitten by a snake...
At the second canyon I'm more lucky. Here I find Dirk (German) who has the same considerations. We form a team and walk the trail together.

It still is extremely hot. But the aircon and the swimming pool give enough relieve. Beating the billions of flies form a challenge of a different kind. Although a flynet is no luxury, it still is funny to see a person on the beach wearing only a bikini and a flynet. On the boat is really pleasant and I'll dive at least two more days. I just hope I'll receive my o-ring in time, so I can make underwater pictures. Sunday morning I'll start heading back to Perth, where I'll have a couple days more before flying back to freezing cold Netherlands.

Within an hour I have to return the car. I’m a bit nervous about this. The lefthandside of the car is covered with horizontal scratches. This morning I have forgotten to inspect the car and the form I got with it, does not mention these scratches. I do know I've driven too much to the left on one (or two) occasions, but this could never have resulted this many and such long scratches. No idea yet on what I'm going to tell them, I'll just see.

Take care!

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Exmouth

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 83122

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: