Thermisch kuren - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu Thermisch kuren - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Thermisch kuren

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 April 2000 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Christchurch, New Zealand - licht bewolkt, 22 graden

Kia Ora!

Ik ben niet betrokken geraakt in een zelf veroorzaakt auto-ongeluk, maar dat komt voornamelijk omdat ik zelf niet achter het stuur gezeten heb. Ook met mijn fiets ben ik deze week netjes aan de linker kant van de weg gebleven. “Good on ya, mate!”

Zomer is weer volop terug in New Zealand. En waarschijnlijk voor een paar weken. Ik krijg het idee dat de weergoden hier niet zoveel rekening houden met de seizoenen. Ik weet dat het hier bijna winter behoort te zijn en beloof je de zon over een paar weken jullie kant op te sturen, maar tot dan wil ik er zelf lekker van genieten. Het zal me niet gebeuren dat ik helemaal winterbleek in Nederland terug kom.

Vandaag zijn we naar Hamner Springs geweest. Dit zijn thermaalbaden in de buurt van Christchurch. Het verhaal is dat een van de goden een vuursteen op deze plek gooide en dat er sindsdien warm water naar boven komt. Er waren een tiental op natuurlijk wijze verwarmde baden met temperaturen variërend van 30 tot 41 graden Celsius. Lekker relaxend...

Ik ben Christchurch op de fiets aan het verkennen en bezoek alle toeristische attracties. Je kent het wel. Wat ik ook opvallend vind is de manier zoals ze hier met geld omgaan. Uitgaven ter waarde van f 2,- betaal je met Visacard. Niemand kijkt daar vreemd van op. En alles is verkrijgbaar op afbetaling: televisie, broodrooster, fiets, grasmaaier... Geen New Zealander weet hoe hij moet sparen. Uitbetalen gebeurt wekelijks, even als het betalen van huur en rekeningen. Dit is waarschijnlijk omdat banken niks te doen hebben. En nu blijkt dat ze teveel werk hebben, vragen ze overal geld voor. En New Zealand klaagt. De uitkeringen worden om de week betaald en zo ontstaan de woorden: ‘on-week’ en ‘off-week’.

Met mijn Engels gaat het iedere dag beter. In mijn klas zitten nu alleen maar Japaners. De halve week heb ik privé-les (voor hetzelfde geld) en dat bevalt me wel.

Van Tarun, de Duitse jongen die in het vliegtuig ontmoet heb, krijg ik vaker mail, maar hij gebruikt steeds een ander adres en ik vermoed dat hij nog niks van mij heeft kunnen ontvangen. Ik hoop snel iets van hem te horen, zodat we wat meer van het land kunnen gaan zien.

Tot mails,

Gr. Nathalie.
*************
One day I flew away...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 83138

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: