Bijna terug in Christchurch, maar... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu Bijna terug in Christchurch, maar... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Bijna terug in Christchurch, maar...

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 Mei 2000 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wellington, New Zealand - licht bewolkt, 17 graden

Kia Ora!

Ik ben bijna weer terug in Christchurch, maar niet voor lang!! Volgende week vlieg ik al naar Melbourne, Australia. Na een week pak ik de bus naar Sydney (ongeveer 12 uur) en na een week daar geweest te zijn pak ik de bus naar Brisbaine (ongeveer 16 uur). Ik wil persé met de bus in plaats van met het vliegtuig, want ondanks dat ik er maar drie weken ben, wil ik iets van het land zien!

Ik heb ontzettend veel gezien op het noorder eiland. New Zealand is echt onbeschrijvelijk mooi. Het zuider eiland schijnt nog mooier te zijn. Ik koop filmrolletjes met de vier tegelijk, dus je hebt wat te bekijken als ik terug ben.

Toen we vertrokken in Auckland zijn we eerst naar Waitomo geweest. Daar heb ik een bezoek gebracht aan een grot met de stalagtieten en -mieten. Het was een kleine grot, maar erg indrukwekkend. Het laatste deel was een boottocht in het pikkedonker en op het plafond duizende lichtjes van glimwormen. Zo mooi! Iedereen was er stil van. Ik heb geen foto's gemaakt, maar wel wat kaarten gekocht.

Gister hebben we met een groep van zes personen de Tongariro Crossing gelopen. Dit is de beste eendaagse track van New Zealand. Acht uur later, waarvan anderhalf uur erg steil bergop en 40 foto's verder, was daar de finish. De tocht ging tussen en door kraters van vulkanen. Heel erg indrukwekkend. Overal kwam stoom uit de grond en op sommige plaatsen was de grond warm. Heel veel felle en verschillende kleuren. Je ziet de foto's nog wel.

De dag daarvoor was ik in een thermisch park: geisers, modderpoelen en poelen in kleuren: zwart, blauw, groen en oranje. Je moet de foto's zien!!!

Zondag nacht nadat ik je gemaild heb, was ik echt heel moe. Ik dacht dus lekker te kunnen slapen. Niet dus. Om half drie ging het brand alarm af. Met een duffe kop om de hoek van de deur gekeken: niks te zien. Heel rustig mijn kleding aangetrokken en mijn paspoort gezocht en met de stroom mee naar buiten gelopen. Na enkele minuten arriveerde de brandweer met vier wagens en na twintig minuten mochten we ons bed weer in. Vals alarm, zoals we al vermoedden vanaf het moment dat het afging. Dit schijnt in grote hostels vaker te gebeuren. Het was een goede oefening, maar absoluut slecht voor je nachtrust.

Gisternacht en de nacht ervoor kwam er steeds een heel klein veldmuisje onze kamer binnen en je kunt raden waarop hij het had voorzien: mijn lunch! En aangezien ik mijn eten niet wil delen met een muis, was ik diegene die kortste eind trok en geen lunch had.

Mijn half uur is allang voorbij, dus ik word van de computer af gegooid.

Heel veel groeten!!!

Nathalie.
*************
One day I flew away...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 83108

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: