Duiken verveelt nooit! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu Duiken verveelt nooit! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu

Duiken verveelt nooit!

Door: Nathalie Bock

24 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Koh Lanta, Thailand - dikke regenwolken, 30 graden

**** English version below ****

Sa wat dee ka!

Het is woensdag ochtend half negen. Net zoals bijna elke dag zijn we rond 6 uur opgestaan en zitten we op de boot richting onze eerste duikstek. Eke gaat twee diepe technische duiken maken, wat betekent dat ik met een verse buddy (Mari uit Zweden) het rif ga verkennen. Mari weet nog niet dat ik inmiddels de gewoonte heb ontwikkeld om mijn buddy te omhelzen en te knijpen. Ik denk dat ik me op deze duik ga inhouden.

Duiken hier in de buurt van Koh Lanta is geweldig. We hebben eindelijk onze stek gevonden. De riffen liggen verder van de kust, dus moeten we langer met de boot, maar de duikstekken maken dat absoluut de moeite waard. Het koraal is in veel betere staat dan elders in Thailand en we hebben veel speciale beestjes gezien, zoals een zeepaardje, een ghost pipefish en een ribbon eel. Op de plek waar we nu naar toe gaan heeft een andere boot eergisteren manta roggen en een walvishaai gezien. Met wat geluk zien wij ze vandaag ook.

De afgelopen dagen hebben we geslapen op Koh Lanta. Op het laatste moment hebben we ons plan gewijzigd en zijn niet naar Koh Phi Phi gegaan, maar naar het eiland ernaast. Koh Phi Phi leek ons te toeristisch en op Koh Lanta (zo kregen we de tip) zitten apen in het nationale park. We hebben gisteren een scooter gehuurd, maar hebben het nationale park niet bereikt. 's Middags kwam de regen met bakken uit de lucht. Geen apen dus, maare wel twee verzopen katten.

Dit is onze laatste dag. Vanaf morgen zijn we weer op weg naar huis. Vrijdag vertrekt ons vliegtuig. In Hong Kong duurt onze overstap zeven uur, dus hoop ik nog even iets van Hong Kong te kunnen zien.

Tot snel! Nathalie.

Sa wat dee ka!

It's Wednesday morning, 8.30 am. Just like almost every other morning we got up around 6 o'clock and are on a boat on our way to the first divesite. Eke is going to do a technical deep dive, which means I'll be diving with Mari, a swedish woman I've just met. Mari is still unaware that in the last couple of weeks I grew in to a habbit of hugging and pinching my buddy. I think I'm going to behave on this dive.

Diving close to Koh Lanta is perfect. The reefs are further out, so the journey by boat takes a while, but it is definately worth the effort. The reefs are in much better conditions and we've seen special creatures like a seahorse, a ghost pipefish and a ribbon eel. Two days ago another boot has seen manta rays and a whaleshark on the divespot we are heading to. Fingers crossed. All we need is a bit of luck and we might see them too.

The last couple of days we spent the nights at Koh Lanta. Changing Koh Phi Phi for Koh Lanta, the next island, was a last minute decision. Koh Phi Phi seemed a bit too touristy for our taste and we've been told that Koh Lanta has monkeys in the national park. Yesterday we rented scooters, but we never made it to the national park. In the afternoon it rained heavily. We got soaked, but did not get to see any monkey.

This is our last day. As of tomorrow we'll be traveling homebound. Friday our plane will take us back to Amsterdam. In Hong Kong we'll have a stop of 7 hours. Perhaps we are able to pay a visit to the city.

Take care! Nathalie.

…and dance like no-one is watching…