Pura Vida - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nathalie - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nathalie - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Door: Nathalie Bock

05 April 2012 | Costa Rica, Monteverde

Monteverde, Costa Rica - af en toe een buitje, 22 graden

**** English version below ****

Hola!

Het is avond in Monteverde. Eke en ik zitten in een bar die gebouwd is rond een grote vijgenboom. Naast me staat een margarita; achter me wordt live op de marimba gespeeld. La pura vida! (het goede leven!)

Monteverde ligt midden in de nevelwouden, in het noorden van Costa Rica. Door de hogere ligging (1600m) en verschillende winden, liggen de wouden vaak in de wolken. Vandaar de naam Cloudforrest of nevelwouden. In de toppen van het woud hebben ze lange hangbruggen gemaakt. Deze hebben we vandaag bezocht. Morgen gaan we een stuk lopen.

We zijn nu een week in Costa Rica. Het bevalt geweldig! Op het vliegveld zijn we opgehaald door Chris, die ons naar een huis buiten Grecia heeft gebracht. De volgende dag heeft hij ons het stadje laten zien en hebben we bij hem en zijn vrouw thuis gegeten: een heerlijk relaxte start van de vakantie. Van hieruit zijn we gereist naar de tropische regenwouden van Tortuguero, waar we vanuit een bootje gekeken hebben naar apen, kaaimannen, apen, toekans, apen, schildpadden en apen. Van daaruit zijn we via la Fortuna, deels op de rug van een paard, doorgereisd naar onze huidige lokatie: Monteverde. De komende weken gaan we via het hooggebergte van Chirripo (3820m - 3 dagen lopen in de bergen) naar het regenwoud van Corcovado. Hier willen we nog een aantal duiken maken, voordat ons vliegtuig ons terug naar huis vliegt. La pura vida!!

Mijn eerste indruk van Costa Rica: groen, mooi, schoon, warm (maar niet te) en relatief georganiseerd en welvarend. Dit zorgt voor veel mooie foto's, maar weinig spannende verhalen. Het reizen gaat soms te makkelijk voor onze smaak en dus zijn we gestopt met package deals en organiseren we nu zo veel als mogelijk zelf. Maar nog steeds is reizen hier zo makkelijk als het bakken van een dr. Oetkar taart. Het verbaast me echt dat dit land nog niet onder de voet gelopen wordt door massa toerisme. Voor nu draagt dit bij aan de schoonheid van het land.

Mijn margarita is bijna op. Het is na 9 uur, bijna tijd om te gaan slapen. Net zoals bijna elke ochtend, gaat ook morgenvroeg de wekker weer om 6 uur. Vroeg in de ochtend is het regenwoud op zijn mooist. Foto's volgen binnenkort.

Pura vida! Nathalie.

Hola!

It's nighttime in Monteverde. Eke and I are spending the evening in a bar, which is build around a huge fig tree. I'm sipping my margarita, while a band is playing live music on the marimba. La pura vida! (the good live!)

Monteverde is situated in the middle of the cloudforrest in the north of Costa Rica. Because of the altitude and the winds, the forrest is covered in clouds most of the time (explaining the name). They've build hanging bridges high up above the tall trees. These we've visited today. Tomorrow we'll be walking a trail.

We're a whole week in Costa Rica now. It's amazing here!! On the airport we were met bij Chris, who's taken us to a house in Grecia for the night. The next day he's taken us on a tour through the town. His wife cooked us lunch. This is a very relaxed way to start the holiday. From here we travelled to the tropical rainforrest of Tortuguero, where we went by boat to spot monkeys, aligators, monkeys, toekans, monkeys, turtles and monkeys. From there we travelled via la Fortuna - partly on a horseback - to our current destination: Monteverde. In the upcomming weeks we'll go via the high mountains of Chirripo (3820m - 3 days of hiking) to the rainforrest of Corcovado. We'll plan on doing some diving there, before we fly home. La pura vida!

My first impression of Costa Rica: beautiful, green, clean, warm (but not hot) and relatively developed and organized. This creates the oppertunity for many beautiful pictures, but not to many crazy stories to tell. Sometimes we find travelling here too easy for our tast. We're trying to organize ourselves as much as possible, but still travelling here is as easy as backing a cake from a package. I'm surprised by the lack of mass tourism here. For now this adds to the beauty of this country.

My margarita is almost finished and it's past 9pm. Almost time to go to sleep. Likewise almost every morning, tomorrow the alarmclock will ring at 6am. The rainforrest is most beautiful in the early morning. Pictures will follow shortly.

Pura vida! Nathalie.

…and dance like no-one is watching…