Nachtelijk bezoek - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Nathalie - WaarBenJij.nu Nachtelijk bezoek - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Nathalie - WaarBenJij.nu

Nachtelijk bezoek

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

10 December 2004 | Laos, Luang Prabang

Luang Prabang - Laos, zonnig met lichte smog, 22 graden

Sabaai dii!

Nieuwe taal, nieuwe valuta (kip) en gewoon weer aan de rechter kant van de weg: ik ben in Laos. Voor de kenner: vanuit Chiang Mai de bus genomen naar Chiang Khong aan de grote Mekong rivier en tevens de grens met Laos. De volgende ochtend de Mekong rivier overgestoken en mijn paspoort laten stempelen. Vanuit Huay Xai de ‘slow boat’ genomen en in twee dagen de Mekong rivier afgedaald, via Pakbeng naar uiteindelijk Luang Prabang.

Laos (voormalige Franse kolonie): stokbrood, kaas en croissants, pakken met wisselgeld, koken op houtvuurtjes en alles (écht alles) is handwerk. Zondag ga ik naar Phonsavan en in mijn reisgids lees ik: "Phosavan now has a 24-hour electricity supply"...

In Pakbeng heb ik mijn goedkoopste overnachting gehad tot nog toe (1 Euro 60). Om vijf uur 's ochtends doe ik mijn oordopjes uit, opdat ik een uur later de wekker zal horen. Onder mijn bed hoor ik een geluid dat ik denk te herkennen als een lege chipszak die aan de wandel is. De zak die ik de avond daarvoor in de prullenbak had gedaan, had opeens 4 pootjes en een staart, was onder mijn bed doorgelopen en was aan het proberen te verdwijnen in een hoek van de kamer. Wat doe je dan? Zonder op onderzoek uit te gaan, heb mijn oordopjes maar weer ingedaan en heb ik het geheel maar genegeerd. Ik was erg blij met mijn klamboe!

Dat in Thailand alles omgekeerd is, heb ik geloof ik al eens eerder geschreven. Op de verjaardag van de koning wordt er niet getoost. Sterker nog: het hele land wordt drooggelegd. Om half acht ’s avonds hebben we bij de oude poort een kaarsje opgestoken en een paar liedjes gezongen. Ik hoop dat wij in Nederland Koninginnedag blijven vieren en dat het nooit omgedoopt wordt tot koningendag!

Nu ga ik lekker een pilsje (Beer Lao) drinken met iedereen die ik op de boot heb leren kennen.

Tot mails!

Gr. Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 83562

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: