Te voet over the South Island - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu Te voet over the South Island - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Te voet over the South Island

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 April 2005 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Te Anau, New Zealand - bewolkt, 14 graden

Kia Ora!

Het is herfst. De bladeren aan de bomen zijn geel en ik geniet wederom van alles om me heen. De temperatuur daalt nu snel - dat is wat minder. Ik heb net weer een paar hele zonnige dagen achter de rug, maar zodra die zon onder gaat, gaat de temperatuur dicht naar het vriespunt. Ik heb vorige week een muts en een paar handschoenen gekocht.

Ik ben net terug van de Routeburn track. Ik heb twee nachten in hutten geslapen en deze keer was er niemand die mijn bepakking voor mij vervoerde. De Routeburn track vanuit Glenorchy in Mt Aspiring National Park was natuurlijk weer schitterend. Het gebied is vergelijkbaar met de Franse Alpen en twee dagen was de lucht strak blauw. De overnachtingen in de hutten zijn ook een belevenis apart: de kleurrijke thermische outfit, de kleine pannetjes met instant noodles, de lampjes op eenieders hoofd. Om 7 uur is het donker; om 8 uur ligt iedereen in bed. Op dit moment ben ik in Te Anau in Fjordland National Park en sta ik aan de voet van de Kepler track. Waarschijnlijk dat ik hiervan slechts één dag loop en dan omkeer of misschien blijf ik één nacht in een hut.

Mag je één maal raden wat ik gedaan heb ik Mt Cook National Park. Yep, you get the picture. Achter de Mueller hut op 1900 meter vonden we 'sneeuw' en dit resulteerde in een mini ijsmannetje en een ijsballengevecht. Mijn volgende stop zijn de fjorden van de Milford Sound. Voor de afwisseling ga ik deze bekijken per kayak. Hopelijk ook een nieuwe kans voor dolfijnen...

De afgelopen dagen reis ik samen met Robert uit Nederland. Hij zit in de keuken gitaar te spelen (ik moet toegeven het klikt geweldig) terwijl ik dit in de woonkamer zit te typen. Ik heb hem gevonden langs de kant van de weg en hij vind het geweldig handig dat ik een auto heb. Nu kom ik niet meer van hem af...

Tot mails,
Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 83589

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: