Zon, zee en testosteron - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie - WaarBenJij.nu Zon, zee en testosteron - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie - WaarBenJij.nu

Zon, zee en testosteron

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 November 2007 | Australië, Perth

Perth, Australia - strak blauwe lucht, 26 graden

****English version below****

G'day Mate!

Op dit moment zit ik op een terrasje in de schaduw te genieten van een ijskoffie, terwijl ik probeer om de vliegen uit mijn gezicht te houden. Dit is onbegonnen werk. Het zijn er gewoon te veel.

Dit is mijn derde dag in Perth. Ik ben druk bezig met onthaasten en begin over mijn jetlag heen te komen.
Het weer is geweldig. Ik heb in drie dagen nog geen wolkje gezien. De zon brandt fel en ik begin al een kleurtje te krijgen.

De luxe aan boord bij Singapore airlines is me erg goed bevallen: genoeg beenruimte, keuze uit 96 films en 106 documentaires - chips, chocolade en ijs - ik was even in de wolken. Op het vliegveld van Singapore ben ik in slaap gevallen. Ik voelde dat dit onvermijdelijk werd en heb het me 'comfortabel' gemaakt vlak bij de ingang van de gate. Mijn theorie was dat, mocht ik niet optijd wakker worden, een grondstuwardes me wel wakker zou maken. "Excuse me miss, are you passenger Bock? We are waiting for you..." Toen ik wakker werd, was het heel stil om mij heen. Nog 9 minuten voordat de gate zou sluiten. Ik heb nu toch wat twijfels bij mijn theorie...

Perth zelf is oké. De sfeer is relaxed, althans het merendeel van de tijd. Totdat zo nu en dan het niveau van het testosteron te hoog wordt en de boel laat ontploffen. Het bekende plaatje: twee bijlmerboys spelen te luide muziek in de trein. Fatman spreekt ze opvoedend toe, maar vindt geen gehoor. Hij doet een nieuwe poging, maar nu luid schreeuwend. De bijlmerboys zijn hier niet van gediend en schreeuwen terug: "Shut up!" "No, you shut up!" "I'll shut up when you'll shut up!" Geweldig zo'n inhoudelijke discussie. Op het moment dat Fatman gaat zitten, spring vlak voor me Cowboy op van zijn stoel. Hij probeert in de trein om Fatman uit te dagen tot een handgemeen door hem 'Fatman' te noemen. Alsof die arme man dat niet al eerder gehoord heeft. De trein rolt Perth-central binnen en iedereen stapt uit.

Dit weekend is in Perth de 'RedBull Air Race'. Kleine stuntvliegtuigjes leggen een snelheidsparcour af boven de Swanriver in het centrum van de stad. Vanuit heel Australië zijn hier mensen op af gekomen.

Morgenochtend verlaat ik Perth. Ik ga met een bus langzaam naar het Noorden. Over 6 dagen kom ik aan in Exmouth, waar ik een week ga duiken. Niet verkeerd, toch?

Groeten vanuit Down-under!!

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

G'day Mate!

On this moment I'm enjoying an icecoffee on a terras out of the sun. I'm putting an effort in keeping the flies out of my face, but it's a complete wast of energie. There are just too many...

This is my third day in Perth. I'm trying hard to keep it easy and start to get over my jetlag.
The weather is awesome. I haven't seen a single cloud since the day I arrived. Sun is burning strong and I'm starting to tan.

The luxary on board at Singapore airlines was amazing. I got to choose from 96 movies and 106 documentries. They catered me with chips, chocolate and icecream! I fell asleep at Singapore airport and because I felt it comming, I made myself nice and comfortable in front of the entrance of the gate. My idea was that in case I did not wake up in time, someone would come to look for me: "Excuse me miss, are you passenger Bock? We are waiting for you..." When I did wake up, I had gotten very quite all around me. Still 9 minutes before the gate was closing. I did not wait around to check the correctness of my theory...

Perth is fine. Atmosphere is relaxed, although most of the time, that is. Sometimes the level of testosteron gets too high and stirs up the peace. Familiar picture: Two boys in the train play music too loud. Fatman doesn't like it and tries to educate them, but is not heard. He tries again - shouting this time. The two boys are not pleased and start shouting back: "Shut up!" "No, you shut up!" "I'll shut up when you'll shut up!" So lovely such a discussion with no contents at all. The moment Fatman sits down, Cowboy jumps up from his seat. He clearly tries to get a phisical fight starting inside the train, by calling him "you Fatman". As if that poor man has not heard that before. Couple of minutes later, the train arrives in Perth and everyone gets of the train.

This weekend the 'RedBull Air Race' is on in Perth. Above the Swanriver in middle of town, small planes perform a speedcontest. People from all over Australia have come to watch this.

Tomorrow morning I'll be leaving Perth. I'll slowly make my way northbound. In about 6 days I'll be arriving in Exmount, where I'll be diving. Doesn't sound too bad, right?

Love from Down-under!!

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 10958
Totaal aantal bezoekers 83567

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: