Duiken - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nathalie - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nathalie - WaarBenJij.nu

Duiken

Door: Angelique Bock

22 December 2006 | Spanje, Madrid

GESCHREVEN DOOR ANGELIQUE BOCK

08.30 Nathalie liet de wekker aflopen.
Nathalie eerst naar de badkamer. Ondertussen kleedde ik me aan.
Daarna water voor de koffie koken en de tafel dekken.
Ondertussen kwam Nathalie van de badkamer.
Samen ontbeten. Toen ging ik nog even naar de badkamer.
Toen ik klaar was, de tassen gepakt en naar Buena Aventura (een hotel) gelopen.
Door het hotel naar achter, trap op, langs het zwembad naar achter.
Het leek net of we door de tuin van het hotel gingen.
Daar lag namelijk een huisje: de duikshop.
Daar moesten wij ons melden.
09.00 nu nog even op nog 6 mensen wachten en alles bij elkaar in de bus gedaan. Toen de bus ingestapt. We hadden ook 2 instructeurs bij ons.
We zijn naar de westkust gereden, omdat het zo hard waaide.
We zijn naar Playa de Tauro gereden. Dit ligt tussen twee bergen in.
Dat hield de wind weg.
Om 10.00 waren we op plaats van bestemming.
De duikpakken aan getrokken.
Ik ging op het strand zitten terwijl de duikers in het water gingen.
Het water was 20-22 graden. Dat was even lekker voor de duikers.
Dit duurde een half uurtje.
Toen kwamen ze weer uit het water. Dit was voor de adrenaline in het bloed.
Nu even pauze nemen. Tijd voor een broodje met thee.
Er waren mensen bij die foto’s onder water namen.
Er stond onder water een bord met de kerstgroet Feliz Navidad op het bord.
13.30 half uurtje later gingen ze weer opnieuw het water in. Dit duurde een uur.
Ze hebben veel gezien onder water.
14.30 toen kwamen ze terug uit het water. De spullen uitgetrokken en droge kleding aan.
Alles in de bus geladen en terug naar Bueno Aventura.
15.00 de spullen schoongemaakt, het zand eraf. Nu nog een kop koffie. Nathalie moest nog wat invullen, in verband met de duikpapieren.
Daarna terug naar ons appartement Agaete, naar onze kamer.
Nathalie heeft zich omgetrokken en haar duikspullen te drogen gehangen.
Daarna zijn we nog een flink stuk langs de zeewinkelstraat en de duinen, tot we trek in iets lekkers kregen.
Toen zijn we ieder een halve pizza gaan eten en ik een beker cola.
Daarna stukje lopen, had ik een ijs en Nathalie een cappuccino.
Toen zijn we nog ergens gaan zitten tot aan de avond.
Toen weer een stuk wandelen tot op een gegeven moment een man met een tas aankwam. Hij had een Turks uiterlijk met een Finse tas. Of iemand die kwijt was? Volgens Nathalie klopte dit niet helemaal. Dus wij weer verder gelopen. We waren even de weg kwijt, maar goed dat Nathalie de stratenkaart bij haar had. 3e rotonde rechtsaf.
Daarna kwamen we bij de C.C. Yumbo. Toen 1e kruising linksaf en bij av. endia rechtsaf, rotonde oversteken. Dit was onze straat av. de Tennerife.
23.00 eindelijk lekker naar bed.