Weg met de auto – dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nathalie - WaarBenJij.nu Weg met de auto – dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nathalie - WaarBenJij.nu

Weg met de auto – dag 2

Door: Angelique Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 December 2006 | Spanje, Madrid

GESCHREVEN DOOR ANGELIQUE BOCK

08.15 zijn Nathalie en ik opgestaan.
Aangekleed en gewassen. Daarna water gekookt voor de koffie.
En de tafel gedekt.
Gaan eten.
08.30 zijn we met de auto (genaamd Marieke) gaan toeren.
We zijn naar San Augustin, naar Playa del Agüilina, naar Bahia Faliz gereden.
09.30 GC 1 Autosnelweg op naar Telde. Bij Telde de GC 10 naar San Juan Bautista, de GC 80 naar Atalaya. Van daaruit ging een smal weggetje rechtsaf.
10.30 Dit was het weggetje naar Pico de Bandama. Toen we middels boven waren, zagen een heel groot gat. Dit was vroeger een krater geweest. Nu is hij dood.

Het was ook groen. Dit is nu eigendom van Monumento Natural de Bandama (natuurmonumenten).
Toen we dit gezien hadden, gingen we verder toeren. Naar de GC 15 naar Santa Brigida, doorgereden tot Vega de San Mateo, daar de GC 42 genomen naar Teror.
12.00 Bij Teror aangekomen. Door het stadje gereden, kijken of er daar een parkeerplaats was.
Maar niks te zien, dus weer uit het stadje en buiten het stadje de auto geparkeerd.
Toen we in het stadje waren, gingen we koffie koletja drinken (koffie met melk). Best lekker.
Toen we dit op hadden, liepen we naar het kerkje aan de overkant.

Daar was net een doopfeest aan de gang. Even gekeken en daarna weer naar buiten, de hoek om. Er stonden kraampjes. Daar verkochten ze van alles.
Het straatje afgelopen. Daar stond ook een kraampje met lekkernijen.
Nathalie heeft daar een suikerkoek gekocht.
Even verderop stond een bankje. Even lekker gaan zitten.
Even koek eten. Die was zoet.
Wel lekker.
Toen we weer uitgerust waren, gingen we verder. Ik had daar een trap ontdekt.
Even naar boven. Misschien wel een uitzicht.
Nee, dat was het niet.
Aan de andere kant de trap weer omlaag. Linksaf had Nathalie leuke balkonnetjes gezien.
Toen weer terug de weg afgelopen. Kwamen we weer op het dorpsplein.
Even een winkeltje zoeken. Die was niet ver. Links het straatje in: de Spar.
Daar was drinken. Gekocht en terug naar het dorpsplein.
Even op een bankje gaan zitten en wat drinken.
Daarna naar de auto gelopen.
13.30 toen gingen we weer verder toeren. GC 21 naar Vallesco.
Door Vallesco naar Caldera Pinas de Galder. GC 21 blijven volgen.
Naar La Virgin de la Cuevita, naar Atenara en door naar Tejeda en van daaruit naar de GC 60 naar Roque Nublo, richting Ayacata, naar San Bartolome de Tirajana. De GC 60 blijven volgen tot bij Playa del Inglès.
17.00 weer terug bij ons appartement aangekomen, konden we de auto wel kwijt, maar niet bij ons appartement aan de Av.Teneriffe, want bij ons in de straat was een straatrun bezig tot 19.00.
19.30. Onze koffers alvast ingepakt, want morgen gaan we weer naar Nederland.
Daarna nog lekker bij de Opera gaan eten.
Nathalie nog een Crunchie en ik ijs gegeten.
21.00 We moesten de auto nog halen, die wat verderop in de straat stond.
We hadden een kleine boete van 1,80, omdat het betaald parkeren was.
Vanaf 19.30 was de weg weer vrijgegeven.
21.30 was het bed tijd.

GRAN CANARIA 2006 - 2007