Op het Noorder Eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu Op het Noorder Eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Op het Noorder Eiland

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 Mei 2000 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lake Taupo, New Zealand - bewolkt, 18 graden

Kia Ora!

Internationaal nieuws doen ze bijna niet aan. Het is en blijft een eiland. Ik was dan ook heel erg verbaast toen ik vanmorgen wakker werd en ik Enschede op de voorpagina van alle kranten vond. In de meeste kranten zelfs een artikel van meer dan een halve pagina. Op het radio journaal was het de hele dag het eerste item. Dat moet me een knal geweest zijn daar.

Ik ben bezig met een rondje over het noorder eiland. Tot nog toe bevalt me dat prima. De trip naar Wellington was lang, maar eenmaal in het backpackershostel was het enorm gezellig. Gister ben ik Wellington wezen bezichtigen. Wellington is de hoofdstad van New Zealand en telt ongeveer 300.000 inwoners, valt in een dag te bezichtingen. Ik heb een rondleiding gehad door het parlementsgebouw. Dit was interessant, omdat het gebouw mooi is en natuurlijk vanwege de gekke politieke verhalen en gewoonten die het land heeft. Verder ben ik naar Te Papa - een museum vergelijkbaar met dat groene schip in het ei in Amsterdam. Was ook erg interessant. Vandaag zijn we met de bus verder naar het Noorden gegaan. Lake Taupo is het grootste meer op het Zuidelijk halfrond. Het is even groot als het land Singapore en ontstaan door vulcanen. Morgen gaat de tocht verder naar het Noorden.

Vandaag ben ik precies 10 weken van huis. Volgende week ben ik een hele week op het noorder eiland en de week daarna ben ik op de helft van mijn vakantie. De week daarna ben ik hier al een kwart jaar, maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen...

Tot zover en tot mails,

Nathalie.

*************
One day I flew away...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 83582

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: