Queen Charlotte track - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu Queen Charlotte track - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Queen Charlotte track

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

07 April 2005 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Lake Tekapo, New Zealand - licht bewolkt, 17 graden

Kia Ora!

...het Noorder Eiland is schitterend; het Zuider Eiland doet je het Noorder Eiland vergeten... Wow, wat een land! De Queen Charlotte track was perfect. En... ik heb geen spierpijn. Op twee buien na bleef het droog en ik heb weer veel te veel foto's gemaakt van het uitzicht. Op de boot naar de start van de tocht ontmoette ik Chris (Engelman), Collin (Canadees) en Katherina (Duitse). Met hen heb ik de track gelopen en me de avonden vermaakt. Ik ben er nog niet uit wat me meer bevalt: het uitzicht tijdens de tocht of het bereiken van de finish.

Samen met Katherina ben ik naar Christchurch gereden. Ik heb één nacht bij mijn familie geslapen (thank you very much for that!) en ben een slaapzak zwaarder en wat kleding lichter verder naar het zuiden gereden. De laatste paar dagen heb ik heel sterk het gevoel dat ik door mijn eigen fotoalbum wandel.

Op dit moment ben ik in Lake Tekapo. Ook hier zijn alweer heel wat kilometers onder mijn schoenen doorgegleden. Het meer, de heuvels, de leegte en aan de horizon - niet al te ver van hier - de met sneeuw bedekte toppen van de New Zealandse Alpen. Daar ligt mijn bestemming voor later vandaag: Aoraki of in Engels: Mount Cook.

Gisteravond heb ik een sterrenwacht bezocht. Op het zuidelijk halfrond is de Melkweg zo compact dat het net een lange lichtgevende wolk is. Door een telescoop heb ik kunnen kijken naar Saturnus en Jupiter. Zelfs de ring rond Saturnus en de manen waren heel duidelijk herkenbaar. Vallende sterren heb ik inmiddels zoveel gezien dat het saai begint te worden (maar niet heus!).

Aangezien mijn Italiaan en ik steeds beter worden in het aan de LINKER kant en OP de weg blijven, start ik hier een nieuwe reeks: 'koken in de hostel keuken'. 100% Garantie op een gesprek heb je wanneer je een omelet bakt met de volgende vulling: paprika, tomaat, knoflook en... banaan. Beetje kaas als topping en gegarandeerd dat iedereen in de keuken eventjes in je pannetje komt kijken! Ik heb het recept van een Engelse jongen en wie weet wordt het een trend!

Blijf koken!
Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 83113

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: