360 ° sneeuwtoppen - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu 360 ° sneeuwtoppen - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

360 ° sneeuwtoppen

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 Mei 2005 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Wanaka, New Zealand - blauwe lucht, 12 graden

Kia Ora!

Ik heb het haardvuur aangemaakt en naast me staat een kop warme chocolade melk. De zon verdwijnt achter de bergen en zet de hemel in vuur en vlam. Door het raam kijk ik uit over het meer. Aan de overkant gaan de lichtjes aan. Dit is Wanaka... Vijf jaar geleden viel ik voor de schitterende omgeving en de relaxte sfeer van Wanaka. Het dorpje is duidelijk gegroeid, maar niet veranderd. Op de lagere bergtoppen aan de andere kant van het meer ligt sinds eergisteren sneeuw. Aan de horizon staan de hoge pieken van Mt. Aspiring National park.

Mijn griep is over. In het hostel kwam ik per toeval Emily (Engelse) weer tegen. Een maand geleden ontmoette ik haar op de Queen Charlotte track. Met haar heb ik gisteren Mount Roy (1578 m) beklommen en een sneeuwballen gevecht gehouden op de top. Ook die activiteit heb ik dus weer met vol enthousiasme opgepakt. Vandaag zijn we naar een skigebied gereden. Het skiseizoen begint volgende maand. Er lag nog weinig sneeuw, maar het uitzicht was schitterend.

Wanaka heeft ook een klein filmtheater met alleen maar comfortabele bankstellen. Gisteren draaiden ze "De tweeling". Een geweldige Nederlandse film! Een Nederlandse film met Engelse ondertiteling! Staat de wereld hier toch een beetje op zijn kop!

Vanuit Invercargill heb ik de zuidkust gevolgd. Deze streek gaat onder de naam Catlins. Bij deze roep ik de Catlins uit tot de meest dramatische kustlijn die ik ooit gezien heb. Wow!! Steile rotswanden, kleine baaitjes, onbewoond, heel veel wind en hoge golven, zeehonden, zeeleeuwen, pinguïns, heuvels in alle kleuren groen en heel veel schapen. Maar hoe schitterend de Catlins ook waren, voor mijn gevoel was er één iets wat ik miste: bergen met sneeuw op de top. Twee dagen geleden ben ik van de Otago Peninsula in het westen naar Wanaka gereden. Nu heb ik besneeuwde bergtoppen om me heen voor de volle 360 graden. Vanuit Wanaka ga ik via de Westkust in noordelijke richting. De komende dagen worden de bergen alleen maar hoger!

In Dunedin heb ik even gestopt voor een bezoek aan Sjakies chocoladefabriek. Yummie!! Willie Wonka heb ik niet ontmoet, maar de waterval van chocolade bestaat echt. Hun commercial zit zo vast in mijn hoofd dat ik het volgens Emily zelfs 's nachts zing: "Wouldn't it be nice if the world was Cadbury..."

Tot mails!

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

-------------

http://www.youtube.com/watch?v=xo2wRvJ04ss
Lyrics for Part One - The Surfing Surfer
Wouldn't it be nice if the world were Cadbury?
You could surf inside a chocolate tube
Ride your board across the wave forever
Get wiped out and never get a bruise
And if a shark came up and tried to bite you
You could say 'I'm chocolate - I invite you'
Wouldn't it be nice?

Lyrics for Part Two - Postal madness
Wouldn't it be nice if the world were Cadbury?
Chocolate roads and trees and birds and bees
Delivering all kinds of letters daily,
Every kind of purple parcel too.
And if the dog did try and grab a mouthful,
You could bite him back he'd taste delightful!
Wouldn't it be nice?

http://www.youtube.com/watch?v=LY9LevHaA2Y
Lyrics for Part Three - Soccer superstar
Wouldn't it be nice if the world were Cadbury?
You could be a soccer super star.
The referee would blow his chocolate whistle,
A shot a goal would even break the bar.
And if you scored the winner
You could have the cup for your dinner.
Wouldn't it be nice?

http://www.youtube.com/watch?v=j0Jg-ApQaxU
Lyrics for Part Four (July 2003) - Family holiday
Wouldn't it be nice if the world were Cadbury?
Riding in the car would be a tasty treat.
Changing gears would soon become a problem
Cadbury dairy milk is so good to eat
When you arrive at your destination,
You'll be greeted with an exclamation!
Wouldn't it be nice?

Lyrics for Part Five (April 2005) - Maze crazy
Wouldn't it be nice if the world were Cadbury?
You could play inside a chocolate maze.
Run around and round to reach the middle
What a big surprise for you awaits.
If you couldn't find your way to freedom,
No need to run, just face the walls and eat 'em!
Wouldn't it be nice?

Lyrics for Part Six (August 2005) - At the movies
Wouldn't it be nice if the world was Cadbury?
Going to the pics would so sweet
There'd be no need for munchies
Cadbury dairy milk is the perfect treat
If someone came and blocked your screen view
Just take a bite and make a hole to see through
Wouldn't it be nice?

http://www.youtube.com/watch?v=EivjJrnZZM8

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 83092

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: