Vooral geen stress - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu Vooral geen stress - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Vooral geen stress

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

06 April 2000 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Christchurch, New Zealand - lichte regen, 15 graden

Kia Ora!

Het is 11:15 uur ’s ochtends en ik zit in een internetcafé. Bij jullie is het dus 01:15 ’s nachts dus je zult vast nog niet op zijn. Het is de tweede keer dat ik deze zin typ, want het is me wederom gelukt om met mijn voeten de elektriciteitskabel uit het stopcontact te trekken. Gelukkig alleen van mijn computer.

Vanochtend zou ik eigenlijk les hebben, maar Rachel (mijn lerares) kreeg de schoorsteenveger op bezoek. Nu zit ik dus ergens in stad te typen voor ongeveer vijf gulden per uur. Mijn oom gaat binnenkort waarschijnlijk van abonnement wisselen en dan heeft hij onbeperkt internet thuis.

Ik begin hier echt ingeburgerd te raken. Deze week heb ik gegolfd!! Het handige van beginner zijn is dat je twee tot drie keer zolang doet met de balletjes die je krijgt. Dit is het aantal pogingen dat ik nodig heb om zo ding weg te slaan. Ik geloof dat René het allemaal wel grappig vond. Hij doet het vaker en slaat behoorlijk goed.

Woensdag heb ik Esther ergens in stad ontmoet. Esther (vriendin van een vriendin) is rond aan het trekken door Australië en is voor vijf weken in New Zealand. Voor het eerst in vijf weken heb ik dus weer Nederlands gesproken (ja, ik ben al bijna vijf weken weg!!). Het was erg gezellig. Ik heb veel van haar gehoord over Australië. Over een paar maanden ga ik daar zelf een paar weekjes naar toe.

Van de week gaat René me leren autorijden in New Zealand. Hij vindt dat ik “het gewoon moet kunnen en dat het wel handig is als hij wil drinken dat hij een chauffeur heeft en of ik vanavond al wil rijden.” Ik wil best rijden, maar alleen als hij de tijd neemt om het me overdag een keer goed te leren. Indien je na dit weekend geen mail meer ontvangt, dan is er dus gewoon iets mis met de computer.

New Zealand is een heel erg mooi land, maar de houding van de New Zealanders verbaast me soms. ‘Recyclen’ vinden velen een eng woord, ‘statiegeld’ nog nooit van gehoord en in de supermarkt krijg je bij elk product een plastic zakje. (zonder overdrijving: bij elke vier producten die je koopt). Water is gratis en een gasleiding kennen ze niet. Koken gebeurt op gasflessen, die altijd opraken tijdens het koken. Huizen worden verwarmt met elektrische straalkacheltjes en kolenkachels. Met als gevolg dat als er geen wind is, er zo een mooie laag smog hangt. M'n oom verbrandt echt alles in zijn kachel hout, plastic, oude schoenen...

Tot mails,

Gr. Nathalie.
*************
One day I flew away...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 83085

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: