New Zealand!! Ik ben thuis! - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu New Zealand!! Ik ben thuis! - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Nathalie - WaarBenJij.nu

New Zealand!! Ik ben thuis!

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

06 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Whakatane, New Zealand - indien onbewolkt, 26 graden

Kia Ora!

Ik ben terug in New Zealand! Op het eerste gezicht is hier niks veranderd. Alleen maar wat dingen toegevoegd. Zoveel herkenning en zoveel herinneringen. Echt goed!

Direct na aankomst werd ik even in verwarring gebracht. Ik had kleingeld nodig voor in de automaat en wilde dat in een winkel wisselen. Het antwoord was: "Why do you not buy something? Buy something for one dollar." Bijna raakte ik in paniek: "Oh nee, ik ben te vroeg uitgestapt. Ik ben nog steeds in Azië!" De bevestiging dat ik wel goed zat volgde heel snel.
Busschauffeur: "Where do you want to go, love?"
"International YHA, please."
"Sweet as." en tegen de jongen achter me: "Just shuff that surfboard up there, tiger."
Yep, this is New Zealand. I'm home.

Mijn tweede dag in Auckland ben ik een Italiaan tegengekomen en hij is geweldig. Liefde op het eerste gezicht en ik hoop dat het wederzijds is. We hebben besloten de komende drie maanden heel New Zealand door te trekken. Samen. Alleen... hij is 18 jaar en da’s wel een beetje oud voor een auto... Ik heb een Fiat Uno gekocht en ben van plan deze over drie maanden in Christchurch weer te verkopen. Er is een klein verschil tussen deze auto en mijn vorige. Ik moet nu schakelen met mijn linkerhand. Ik had maar liefs twee minuten nodig om mezelf in de problemen te rijden. Wegens onbekwaam schakelen kwam ik stil te staan op een steile helling. En wat ik ook probeerde, mijn Italiaan rolde achteruit en niet vooruit. Een voorbijganger werd mijn held en kookte daarna een diner voor me. THANK YOU CAR!!
To be continued?

Vanuit Auckland zijn we samen (mijn auto en ik) naar Whakatane gereden. Voor de kust ligt een klein vulkanisch eiland: White Island. Het eiland valt niet met woorden te beschrijven, dus kijk even op www.whiteisland.co.nz zodat je een idee hebt, waar ik me vandaag bevond. Het hostel in Whakatane is ook geweldig. Het is klein en wordt gerund door een Maori echtpaar. In traditie met de Maori cultuur wordt er 's avonds gezongen en verhalen verteld.

Morgen rijd ik samen met Maria (Deens) naar Taupo. Als alles goed gaat vind ik daar om half 2 mijn ouders op het busstation. Komende twee weken reis ik samen met hen en bezoeken we alle thermische wonderen die het Noorder Eiland heeft.

Veel plezier met Carnaval!!

Tot mails,
Nathalie.

ps. Ik ben nu in het bezit van een kaart met een beltegoed van 222
minuten naar Nederland. Wie mag ik wakkerbellen?

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whakatane

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 83582

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: