Op weg naar vele hoogtepunten - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Nathalie - WaarBenJij.nu Op weg naar vele hoogtepunten - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Nathalie - WaarBenJij.nu

Op weg naar vele hoogtepunten

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

07 Januari 2013 | Nederland, Noordwijk

Noordwijk, the Netherlands - bewolkt, 9 graden

Hallo!

Het gaat nu echt gebeuren. Na maanden van voorbereiding, het inpakken van vele dozen, het verhuizen van diezelfde dozen, het aquarium en al het huisgroen, gaan we morgen dan echt vertrekken. Zes maanden Zuid Amerika liggen in het vooruitzicht. En we hebben er zin in!!!

Het beeld wat ik heb gevormd over onze reis, is dat we gaan reizen van hoogtepunt naar hoogtepunt en dan naar nog hogere punten, dit zowel figuurlijk als letterlijk. We beginnen op de kleurrijke stranden van Rio de Janeiro. Zie je het voor je? Ik wel! Witte stranden, azuur blauwe zee, groene heuvels en een groep papegaaien die voorbij vliegt. Daar zitten wij dan in de zon. Eke met een Bacardi cola in zijn hand en ik met een Mojito. Jetlag is in geen velden of wegen te bekennen; het tijdsverschil met Nederland is slechts drie uur. Ik zie het haarscherp voor me en over drie dagen is het werkelijkheid.

Na Rio de Janeiro gaan we op weg naar de watervallen van Iguazú. Deze liggen op het drielandenpunt van Brazilië, Argentinië en Paraguay en laten zich meten met de Niagara en de Victoria watervallen. Buenos Aires in Argentinië is het volgende hoogtepunt. Van daaruit vliegen we naar Ushuaia. Dit is de meest zuidelijke stad ter wereld en de poort naar Antarctica. Het nationale park aldaar heet Vuurland (Tierra del Fuego) en hier hebben we al een afspraak staan met een locale duikorganisatie. Vervolgens begint de lange reis door het Andes gebergte noordwaarts, beginnend in Patagonië. Bergmeren, gletsjers, hoogvlakten, eeuwige sneeuw en ijs, om maar wat te noemen. Ten noorden van Santiago (Chili) wordt het droog. Heel droog. Hier ligt de Atacama woestijn en een klein stukje verder in Bolivia liggen gigantische spierwitte zoutvlakten. Vanaf hier wordt het echt hoog en zullen we ervaren hoe gevoelig we zijn voor hoogteziekte. Via La Paz, een stad van anderhalf miljoen inwoners op 3660 meter, gaan we over het Titicaca meer (’s werelds hoogste meer van enige omvang) naar het wereldberoemde Inca gebied van Cuzco, Machu Picchu en de Nasca lijnen. Het volgende hoogte punt is Ecuador, het land op de evenaar en het land met de Galápagos eilanden. Op de Galápagos eilanden blijven we iets meer dan een week en gaan we vier dagen duiken. Ons laatste hoogtepunt in Zuid Amerika zal Colombia zijn. Dit land heeft een slechte reputatie, maar is de laatste jaren veilig voor reizigers (behalve de jungle). Wat we hier verwachten aan te treffen is een onontdekte parel, waar je ook nog mooi tropisch kan duiken. En zelfs dan is het nog niet genoeg. We sluiten onze reis af met een paar daagjes New York, voordat we terug komen in Nederland, waar het dan ook lekker zomer is. Samenvattend is onze reis als volgt: hoogtepunt, meer hoogtepunten, hogere punten en weer hoogtepunten.

Op 1 januari hebben we ons huis verlaten. Hier woont nu een huurder. De afgelopen dagen hebben we doorgebracht bij de ouders van Eke en bij die van mij. Op dit moment zitten we weer in Noordwijk, waar we uitkijken over zee. Nog twee dagen, dan kijken we weer uit over zee! We hebben er zin in!!

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

• 07 Januari 2013 - 18:56

Wendy Pije:

Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag! Geniet ook een klein beetje voor ons ;-)

• 07 Januari 2013 - 20:51

Chris:

Hallo Nathalie en Eeke
    Ik wens jullie een geweldige tijd in Zuid Amerika en veel duikplezier.
    Zal jullie blijven volgen.

Chris

• 07 Januari 2013 - 20:52

Judith:

Een héééééééle gave reis gewenst! Geniet van alles! Ik wens jullie ook een veilige en voorspoedige reis toe en ik kijk uit naar je reisverslagen!
    Dikke knuffel en tot over 'iets minder snel'!
    x Judith

• 07 Januari 2013 - 21:38

Sylvia:

Hoi meis,

Is het toch niet gelukt om je nog te speken voor vertrek.

Heel veel plezier. Laat alles lekker waaien en geniettttttttt.

Sylvia

• 08 Januari 2013 - 10:18

Anouk En Jenette:

Dag lieve Eke,
    Hele goede reis, geniet en pas goed op elkaar.
    We missen je nu al!!!
    Groetjes Anouk en Jenette

• 08 Januari 2013 - 16:39

Liliane:

Gelukkig heb ik jullie uit kunnen zwaaien. Ben blij dat jullie het met z.n tweeen doen. Kijk uit naar volgende verslag liliane

• 08 Januari 2013 - 21:46

Yvonne R:

Hoi Nathalie en Eke, veel plezier beleef ik aan je reisverslag Nathalie, een hele mooie tijd samen op reis wens ik jullie toe...groetjes van Yvonne

• 10 Januari 2013 - 11:34

Mandy:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Ben erg benieuwd naar alle verhalen.

ohja......en ik ben jaloers :-)

• 14 Januari 2013 - 01:49

Richard:

Net terug uit Chatel (lange latten) en nu weer in Houston. Denk check even of er al iets te melden valt maar helaas. Alles OK?