I LOVE BANGKOK!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu I LOVE BANGKOK!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu

I LOVE BANGKOK!!

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 Januari 2005 | Thailand, Bangkok

Bangkok, Thailand - 3 drupjes regen, 33 graden

Sa wad dee ka!

Terug in Thailand; terug in Bangkok. I LOVE BANGKOK!!! Terug aan de linker kant van de VERHARDE weg. Het is hier zo schoon en het is hier nu het jaar 2548. En ze hebben hier de beste douche die ik in maanden heb gehad. Of zou het zo zijn dat ik in al deze maanden niet eerder zo naar een douche verlangt heb, dan gisteren toen ik aankwam in Bangkok?

De tempels van Angkor in Siem Reap, Cambodia waren echt geweldig indrukwekkend. Honderden tempels en ik heb er slechts een handvol gezien. Overal keken de goden op ons neer. Samen met vier Engelsen heb ik drie dagen rond gefietst, genoten van twee zonsondergangen en één zonsopgang (heeel vroeg opgestaan...) en de laatste dag heerlijk liggen slapen onder de bomen, achter een afgelegen tempel... Ik voel me weer geweldig. Een hele week de zelfde groep van mensen en een schitterende omgeving was blijkbaar wat ik nodig had.

De busreis van Siem Reap naar de Thaise grens valt weer eens in de categorie "Crazy Busjourneys". In de lijst komt deze met stip binnen op nummer 2. Op nummer 1 staat nog altijd de reis van de Vietnamese grens naar Hanoi. Maar het was een close call! Om stipt 7 uur werd ik van mijn guesthouse opgehaald en gebracht naar het busdepot. De bus zelf kwam een paar uur later. Het is vrij irritant om om kwart voor 6 op te staan en dan om 10 uur nog steeds in Siem Reap te zijn. De bus die kwam was in slechte staat, maar nog steeds 1e klas vergeleken bij de staat van de weg! De airco - zo werd ons verteld - was net de dag ervoor kapot gegaan (yeah right!) en dus konden we wel de raampjes open doen, maar bij elke stofwolk moesten die dan wel weer dicht (maar goed sluiten deden ze niet). De eerste stofwolk duurde tot het eind van de rit. De weg was non-existing. De meeste paden in de Nederlandse bossen zijn beter onderhouden en dus hobbelden we met een net te hoge snelheid van kuil naar kuil. "Please mind your head, because yesterday a guy bumped his head into the ceiling and kept on bleeding." Waar de weg nog slechter dan slecht was, of waar de brug was ingestort, reed de buschauffeur even een stukje door de rijstvelden. Op de grens van de rijstvelden en waar de weg had moeten zijn, stonden waarschuwingsborden: "Verboden te scheppen in de grond" Dit in verband met bommen en mijnen. Hoe zou een mijn reageren als we er met een bus overheen reden? Na 7 uur van ongemak was zowel mijn bagage als ik weer een kleur bruin. Bijna onherkenbaar door de stof, was ik nu wel in Thailand. Twee kleine busjes, voorzien van werkende airco, brachten ons binnen 3 uur, over bestaande wegen naar Bangkok. Binnen een kwartier na aankomst stond ik onder de heerlijkste douche van heel Zuid Oost Azië!

Nu ben ik op zoek naar Lena. Ze zit aan de oostkust van Thailand en waarschijnlijk ga ik haar morgen opzoeken. Ze moet wel nog even haar telefoon opnemen... Zojuist heb ik een mailtje ontvangen van Camilla en Petra (Zweeds). Ik heb hen ontmoet in Chiang Mai en we hebben afscheid genomen in Luang Prabang. En nu zijn ze in Bangkok!

Tot mails!

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 83118

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: