Hier strandt mijn reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nathalie - WaarBenJij.nu Hier strandt mijn reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nathalie - WaarBenJij.nu

Hier strandt mijn reis

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 September 2005 | Hong Kong, Hong Kong

Hong Kong, Province of China - luchtvochtigheid 90%, 32 graden

Nei Ho!

Dit is het einde van het avontuur. De realiteit heeft de illusie ingehaald en dus kom ik naar huis. Er wonen me hier veel te veel mensen en opeens is in mijn eentje reizen weer enorm hard werken. Ergens komen is een missie, mijn maag gevuld houden een opgave. Alles en iedereen lijkt op elkaar en ik voel me verloren in deze grote stad. Ik heb de energie niet - of wil de energie niet meer opbrengen - om de weg wel te vinden. Het voelt alsof ik te snel opgeef, maar ik weet dat dat onzin is. Ik ben tien maanden onderweg geweest en ik heb heel veel gezien en geleerd. China en de Trans Mongolia Express zullen moeten wachten tot de volgende keer.

Ik hoop niet dat ik je al te ongerust maak. Er is niks voorgevallen. Het begon allemaal prima een paar dagen geleden. In het vliegtuig vanuit Brisbane had ik een plekje aan het raam en heb ik enorm genoten van de vlucht over het Grote Barrière Rif. Vanuit de lucht is dat bijna even speciaal als vanachter een duikbril! Na vier films landde ik in Hong Kong. De stad is vol met dingen die ik herken van Zuidoost Azië, maar er zijn ook weer veel dingen die anders zijn. Zo heb ik niet eerder een stad gezien met zoveel mensen, wolkenkrabbers, winkelcentra, dubbeldekkers, liften die piepen omdat ze overbelast zijn, geld wat ze vragen per m2 hotelkamer...

Een paar maanden eerder zou ik het allemaal nieuw en interessant gevonden hebben, nu wil ik naar huis. Ik heb mijn vlucht gewijzigd en vlieg nu:

MON 12SEP2005 BA26 Hong Kong 23:15 - London Heathrow 05:00
Total journey time 12:45 hrs
TUE 13SEP2005 BA426 London Heathrow 07:45 - Amsterdam 10:00
Total journey time 01:15 hrs

Tot gauw,

Nathalie.

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 83085

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: