China overleefd - Reisverslag uit Beijing, China van Nathalie - WaarBenJij.nu China overleefd - Reisverslag uit Beijing, China van Nathalie - WaarBenJij.nu

China overleefd

Door: Nathalie Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 Oktober 2005 | China, Beijing

Beijing, China - onbewolkt, 15 graden

Nee Hao!

Het zit erop. Morgen vroeg vertrekt mijn trein en dan kom ik met het uur dichter bij huis. Het zal je misschien verbazen, maar ook Peking ga ik missen. Deze week was het echt vakantie. Overdag heb ik de markten afgestruind en hard onderhandeld (sommige aankopen duurden vier dagen). 's Avonds zitten we op de binnenplaats. Een biertje kost hier 20 Yuan (0,20 Euro) en menige avond werd erg laat. De lijst met toeristische attracties is inmiddels afgewerkt. Ik heb het zomerpaleis, de verboden stad en verschillende tempels bezocht. Ook ben ik naar een Chinese operavoorstelling en een acrobatenshow geweest en heb ik uiteindelijk tien kilometer over de muur gewandeld.

Mijn tas is weer gepakt. Met alles wat ik gekocht heb, paste het bij lange na niet. Ik heb nu een extra tas (en die is groot en zwaar) en hoop dat de KLM in Moskou deze als handbagage wil accepteren. Een groot deel van mijn kleding blijft hier in Peking. Na een jaar reizen valt het meeste van ellende uit elkaar. Alleen wat warme kleding gaat mee.

Mijn gevoel op dit moment is dubbel. Ik wil wel naar huis, maar niet stoppen met reizen. Dit jaar is zo ongelofelijk snel voorbij gegaan. Wanneer ik terug denk aan Zuidoost Azië, New Zealand en Australia, dan voelt het alsof dat heeft plaatsgevonden in een andere eeuw. Ik heb zoveel gezien en zoveel geleerd en ik zou het zo weer allemaal over willen doen... zelfs China.

Ik hoop dat je door mijn mail een beetje met me mee hebt kunnen reizen. Ik heb in ieder geval genoten van alle e-mail die ik gekregen heb en alles bij elkaar waren dat er meer dan duizend. Ik denk dat ik er in mijn bijna-dagelijkse-email-uurtje net zoveel teruggestuurd heb. Je houdt er nog twee of drie van me tegoed voordat ik in Amsterdam landt. De Trans Mongolia Express schijnt een avontuur op zich te zijn en ik weet zeker dat ik nog makkelijk een paar mail gevuld krijg!!

Ik ga een laatste Pekings' biertje drinken!

Tot gauw!
Nathalie

*************
...and dance like no-one is watching...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 83111

Voorgaande reizen:

01 Januari 2000 - 30 November -0001

...and dance like no-one is watching...

Landen bezocht: