Kamelensafari - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nathalie - WaarBenJij.nu Kamelensafari - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nathalie - WaarBenJij.nu

Kamelensafari

Door: Angelique Bock

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

21 December 2006 | Spanje, Madrid

GESCHREVEN DOOR ANGELIQUE BOCK

08.30 Nathalie liet de wekker aflopen.
We moesten opstaan.
Aangekleed. Toen is Nathalie zich even gaan wassen en ik heb alvast water voor koffie te maken opgezet.
En natuurlijk de tafel gedekt.
Ondertussen kwam Nathalie ook uit de badkamer.
Konden we samen gaan eten.
Toen we klaar waren moesten we meteen vetrekken, want om 09.00 moesten we bij Greenfield (een ander hotel) zijn, want daar kwam de bus ons ophalen.
Nathalie had een Gran Canaria boekje bij haar.
Daar stond van alles in.
Ondertussen kwam de bus ons ophalen.
We gingen ook nog andere mensen ophalen.
Er was ook een hotel bij, daar gingen mensen niet mee.
Nou ja, dus toen kon de reis beginnen.
We hadden ondertussen ook van alles gezien.
Op het einde van de reis gingen we naar restaurant Gambrines.
Daar kregen we nog een drankje plus tekst en uitleg over de uitstapjes over het eiland.
Op het laatst kon je vragen stellen.
Je was niets verplicht om mee te gaan.
Nathalie had ook nog wat vragen over het een of andere.
Toen we klaar waren, zei Nathalie zachtjes: ‘We doen het lekker zelf’.
Toen gingen we weer naar ons appartement. Dat wilden we zelf lopen, niet wetend dat het appartement 2 of 3 straten achterom lag.
Toen we bij ons appartement liepen dacht Nathalie nog even te gaan zwemmen. Ik wilde thuis blijven, dan kan ik mijn dagboek maken.
Nathalie wist niet hoe snel ze uit het water moest komen.
Nou dan maar even op bed liggen.
Een uurtje later kwamen we op de gedachten om naar de kameelsafari te gaan.
Dit was wel een uurtje lopen.
Dus we hadden onze spullen gepakt en toen naar beneden. De weg naar de kameelsafari gevraagd aan de balie. Toen lopen, maar de wind was fris, maar de zon was lekker.
We hadden een uitkijkpost ontdekt.
Nathalie had daar foto’s gemaakt. Er was ook een huisje met informatie.

Daar nog even de weg gevraagd. Hij was heel dichtbij. We moesten een droge rivier over en nog even over de lijndienst gehad. Ze rijden gewoon door (in verband met kerstmis). Aan de andere kant was een café met een man erin. We waren op zijn terrein. We moesten er ook een drinken, maar we liepen mooi weg. De man moest niet zo zeuren.
We gingen nog even water kopen en toen verder.
Om 14.00 waren we bij de kamelen.
We waren nog wat vroeg en moesten nog even wachten.
De mensen hadden siesta. Over 10 minuten konden we de tassen inleveren.
Dat was ook onhandig.
Toen eindelijk kwam er een man die ons meenam we mochten op Robe gaan zitten.
Inmiddels een stukje gaan rijden, werd er een foto van ons gemaakt, die we na afloop konden kopen.

Toen we terug waren van de safari, onze tassen weer gepakt, de foto gekocht en naar Faro de Maspalomas gelopen.
Daar lag een vuurtoren die Nathalie wilde fotograferen. Nu nog even verder lopen. Daar was iemand een kerststal van zand aan het maken.
Feliz Navidad stond erop.
De man was toen de boel aan het natmaken.

We zijn weer verder gelopen, een zak chips en wat drank gekocht en daarna op de muur en laterna op de stenen gaan zitten.
Toen zijn we tot 16.00 blijven zitten.
Nu gingen we over het strand terug. Zo’n 2 uurtjes gelopen. De wind waaide toch matig. Ik wel blij dat we weer op straat waren.
Op dat zand kost wel energie.
18.00 waren we bij een winkel.
Brood en kaas gekocht en toen naar ons appartement.
’s avonds zijn we uit gaan eten bij Restaurant Hollands Glorie.
21.00 nog wat gaan wandelen. Maar goed, gelukkig had Nathalie de stratenkaart bij haar.
Nu nog even naar Buena Aventura, een ander hotel.
Hotel met duikshop
Allemaal die straatjes lijken ontzettend op elkaar.
22.00 waren we weer thuis.
En toen lekker naar bed.

GRAN CANARIA 2006 - 2007
VAN NATHALIE EN ANGELIQUE